Please enter a search term:

  • Offentlig förvaltning

    Manuell datainmatning och pappershögar är fortfarande verklighet i många offentliga förvaltningar. Införandet av effektiv teknik, effektiv kund- och molnhantering och Big Data-analys, till exempel, har en enorm potential. Prata med oss.

    Upptäck nu!

Offentlig förvaltning

Digitalisering och offentliga myndigheter - i DACH-regionen är detta fortfarande mer av en kontrast än en konsonans. I kölvattnet av Coronakrisen påpekades upprepade gånger bristen på digitalisering inom den offentliga sektorn. Även om pandemin säkert har drivit på en del utveckling, präglas den administrativa sektorn i Tyskland, Österrike och Schweiz fortfarande starkt av analoga administrativa processer. En nyligen genomförd studie om offentliga myndigheters användning av onlinetjänster återspeglar detta.

I Tyskland använder bara hälften av medborgarna e-förvaltningens erbjudanden, i Schweiz 61% och i Österrike hela 72%. Men även de befintliga eGovernment-erbjudandena uppfattas som mindre praktiska och innovativa. Det räcker inte att bara ladda upp en pdf-fil som användaren också ska skriva ut, utan det handlar om en fullständig digitalisering av komplexa administrativa processer. Effektiv kund- och molnhantering och big data-analys behövs, liksom datasäkra appar. Som den största arbetsgivaren står staten också inför de största utmaningarna i omvandlingen . Till och med mer än andra branscher som råvaror eller fastigheter.


Lösningar för digitalisering inom offentlig förvaltning

På senare år har digitaliseringen även gjort sitt intåg i den offentliga förvaltningen. Syftet är att förenkla byråkratiska processer och göra dem mer effektiva för att ge medborgare och företag en snabbare och mer effektiv service.

I det följande presenteras lösningar, implementeringsalternativ och tillämpningsexempel för digitalisering inom maskin- och anläggningsteknik:

Slutsats

Sammanfattningsvis erbjuder digitalisering inom offentliga förvaltningar många fördelar och har stor potential att förbättra effektivitet, transparens och kundnöjdhet. Genom att använda e-förvaltningsplattformar och lösningar för smarta städer kan förvaltningarna leverera sina tjänster snabbare och mer effektivt, samtidigt som de bättre kan tillgodose medborgarnas och företagens behov. Säkerhetsaspekter måste dock också beaktas under genomförandet.