Please enter a search term:

  • Automatisering av marknadsföring

    Våra produkter för automatiserad marknadsföring hjälper dig att använda din kunddatabas mer effektivt, att göra dina försäljningsprocesser mer flexibla och dynamiska och att erbjuda dina kunder skräddarsydda erbjudanden.

    Våra produkter

Våra produkter inom automatisering av marknadsföring

Våra produkter för automatiserad marknadsföring hjälper dig att använda din kunddatabas mer effektivt och att erbjuda dina kunder skräddarsydda erbjudanden. datasuveränitet och datasäkerhet är alltid högsta prioritet för oss på mprofi. Därför använder vi bara produkter som skyddar dina uppgifter.

Mautic

Molnlösning med öppen källkod för bättre kundresultat i alla kanaler

Upptäck Mautic
Marketo

Optimerar hanteringen av leads, interaktioner över flera kanaler och tilldelning av multi-touch

Upptäck Marketo
Pardot - Salesforce

Intuitivt verktyg för individuella startsidor och formulär via drag & drop

Upptäck Pardot
Microsoft (MS) Dynamics

Kombinerar ERP och CRM i en enda molnmiljö

Upptäck MS Dynamics
Kampanjövervakning

Campaign Monitor är en plattform för automatiserad marknadsföring som är särskilt utformad för B2B-företag. Den gör det möjligt för dig att effektivt hantera dina marknadsföringskampanjer, bygga kundrelationer och uppnå dina försäljnings- och marknadsföringsmål.

Upptäck Campaign Monitor
Inxmail

Använd online-reklamprodukter för att marknadsföra dina produkter eller tjänster på internet. Digitala annonslösningar omfattar displayannonsering, sökmotorannonsering, annonsering på sociala medier, affiliatemarknadsföring och e-postmarknadsföring. Målet är att öka synligheten, räckvidden och konverteringen för att i slutändan öka försäljningen.

Upptäck Inxmail

I digitaliseringens tidevarv är marketing automation-system det självklara verktyget för onlinemarknadsföring. Dessa verktyg möjliggör en sömlös samordning av försäljning och marknadsföring och därmed användning av den digitala strukturomvandlingen till företagets fördel. Marketing Automation är också den perfekta lösningen för små och medelstora företag (SME) i B2B- och B2C-segmenten med produkter som kräver särskild förklaring.

Marketing Automation automatiserar alla återkommande uppgifter inom dessa områden eller gör data tillgängliga för ytterligare processer.

Definition av automatiserad marknadsföring

Marketing automation är en integrerad programvara med webbspårning som automatiserar återkommande marknadsföringsuppgifter, oavsett om det sker via intelligent e-post, SMS eller sociala medier.

Marketing automation är dock inte bara av stor betydelse som ett organisatoriskt gränssnitt. Samtidigt ska dessa programvarusystem förstås som intelligenta analysverktyg för automatisering. De kan användas för att identifiera webbplatsbesökare, men också för leadgenerering, lead scoring och många andra realtidsprocesser. Förutom att samla in e-postadresser tar marketing automation-system samtidigt hand om lead nurturing genom intelligent e-postmarknadsföring.

Marketing automation-system skiljer sig från e-postsystem genom att data inte lagras i en lista. Uppgifterna lagras i en databas. På så sätt är det möjligt att se de viktigaste egenskaperna hos data på ett ögonblick. För att ytterligare öka mervärdet är denna databas ansluten till CRM via ett gränssnitt. Viktningen och mognadsgraden för dessa nyckelelement i marketing automation-verktyg varierar beroende på leverantör. Därför är ett noggrant förval nödvändigt.

Marketing automation är en viktig del av modern marknadsföring och används av många B2B-företag för att optimera och automatisera sina marknadsföringsstrategier. Det är en teknik som gör det möjligt för företag att automatisera och anpassa sina marknadsföringsaktiviteter för att kommunicera mer effektivt med sina kunder och prospekts.

Användningsområden för automatiserad marknadsföring

  • Hantering av leads

Inom lead management registreras, kvalificeras och hanteras intressenter och potentiella kunder med hjälp av automatiserade processer. Detta gör det möjligt att rikta sig till potentiella kunder på ett mer målinriktat sätt och att konvertera dem snabbare.

  • E-postmarknadsföring

Med marketing automation kan man skapa personliga e-postmeddelanden som är anpassade till mottagarens individuella behov och intressen. Detta kan öka öppnings- och klickfrekvensen för e-postmeddelandena och uppnå en högre konverteringsgrad.

  • Personanpassning av webbplatsens innehåll

Marketing automation kan användas för att dynamiskt generera innehåll som är anpassat till webbplatsens besökare. Detta kan leda till högre interaktion och en bättre användarupplevelse.

  • Vård av leads

Lead-nurturing handlar om att följa potentiella kunder genom hela köpbeslutsprocessen och förse dem med relevant information och erbjudanden. Automatiserade processer kan användas för att skapa individuella och personliga kampanjer som är skräddarsydda efter den potentiella kundens behov och beteende.

  • Marknadsföring på sociala medier

Här handlar det om att placera och marknadsföra innehåll på ett målinriktat sätt i de enskilda kanalerna. Med hjälp av automatiserade processer kan man rikta in sig på enskilda målgrupper och skapa exakt anpassat innehåll.

  • Lead-scoring

Vid lead sourcing utvärderas och kvalificeras potentiella kunder enligt vissa kriterier. Automatiserade processer kan användas för att definiera individuella utvärderingskriterier som är skräddarsydda för företagets individuella behov.

Vår expertis inom automatisering av marknadsföring

Läs mer om vår expertis inom automatisering av marknadsföringsprocesser och optimering av leadgenerering.

Om kompetensen