Please enter a search term:

  • Automatisering av marknadsföring

    Öka antalet leads och öka försäljningen genom riktade och skräddarsydda marknadsföringsaktiviteter.

    Automationstjänster:

Automatisera marknadsföringsprocesser

Marketing automation, även kallat marknadsföringsautomation, är en mjukvarubaserad metod för att automatisera marknadsförings- och försäljningsprocesser. I denna process berikas användarprofiler med information baserad på deras beteende för att skapa automatiserade kampanjprocesser för personlig kommunikation. Att öka antalet potentiella, kvalificerade nya kunder (s.k. leads) är ett av målen med marketing automation.

Vilka problem kan lösas med hjälp av Marketing Automation?

Människors beteende när de handlar har förändrats. Internet spelar en viktig roll i de flesta köpbeslut idag. Tusentals potentiella kunder är förmodligen ute på nätet och letar efter era produkter och lösningar. Det är här problemet ligger:

  • Att det inte är så lätt att få dessa människor till din webbplats.
  • När du är på din webbplats är det inte lätt att komma i kontakt med dessa människor.
  • Att det inte är lätt att filtrera ut de kontakter som är villiga att köpa, de bra leads.
  • Och att identifiera rätt tidpunkt när ett prospekt är redo att köpa är inte lätt.

Marketing automation är lösningen på detta problem.

Våra verktyg för automatiserad marknadsföring hjälper dig att optimera din marknadsföringsprocess genom att automatiskt utföra rätt åtgärd baserat på varje kunds intressen - till exempel att matcha produkter eller nyhetsbrevsämnen baserat på köpintresse.

Fallstudier för automatisering av marknadsföring


Teknikföretag förbättrar hanteringen av leads genom automatiserad marknadsföring

Ett teknikföretag använde marketing automation för att förbättra sin lead management. Det handlade om att fånga upp potentiella kunder och kvalificera och vårda dem genom automatiserade processer. På så sätt kunde företaget nå ut till potentiella kunder på ett mer effektivt sätt och snabbare omvandla dem till kunder.

Genom att använda marketing automation kunde företaget också optimera sina processer för lead management och spara resurser. Kundlojaliteten stärktes också, eftersom potentiella kunder följdes genom hela köpbeslutsprocessen med hjälp av riktad lead-nurturing.

Sammantaget kunde företaget öka försäljningskvaliteten med 35 procent och förkorta försäljningscyklerna med 20 procent genom att använda marketing automation.


Programvaruföretag ökar konverteringen genom automatiserade e-postkampanjer

Ett mjukvaruföretag använde marketing automation för att automatisera och anpassa sina e-postkampanjer. Detta innebar att man skapade automatiserade e-postmeddelanden som var skräddarsydda efter mottagarnas individuella beteende och intressen. Genom riktad lead-nurturing fördes potentiella kunder gradvis närmare ett köp.

Genom den målinriktade metoden kunde företaget avsevärt öka öppnings- och klickfrekvensen för e-postmeddelandena. Konverteringsgraden ökade också eftersom de potentiella kunderna försågs med relevant information och erbjudanden. Sammantaget kunde företaget öka konverteringen med 25 procent genom att använda marketing automation.


Leverantör av finansiella tjänster använder automatiserad marknadsföring för att anpassa webbplatsens innehåll

En leverantör av finansiella tjänster använde automatiserad marknadsföring för att förbättra personaliseringen av webbplatsens innehåll. Automatiserade processer användes för att dynamiskt generera webbplatsinnehåll och skräddarsy det efter besökaren. På så sätt kunde användaren tilltalas med anpassat innehåll och användarupplevelsen förbättrades.

Genom att använda automatiserad marknadsföring kunde leverantören av finansiella tjänster också öka besökarnas engagemang på webbplatsen. Leadgenereringen ökade också eftersom webbplatsens besökare kunde nås av mer personligt innehåll.

Sammantaget kunde leverantören av finansiella tjänster öka konverteringsgraden med 15 procent och öka den tid som spenderades på webbplatsen med 25 procent genom att använda automatiserad marknadsföring.

Produkter som vi använder för automatiserad marknadsföring

Mautic

Molnlösning med öppen källkod för bättre kundresultat i alla kanaler

Upptäck Mautic
Marketo

Optimerar hanteringen av leads, interaktioner över flera kanaler och tilldelning av multi-touch

Upptäck Marketo
Pardot - Salesforce

Intuitivt verktyg för individuella startsidor och formulär via drag & drop

Upptäck Pardot
Microsoft (MS) Dynamics

Kombinerar ERP och CRM i en enda molnmiljö

Upptäck MS Dynamics

Referenser

CRM Finder Schweiz
Hawa Sliding Solutions AG

Anslutning till Microsoft Dynamics CRM