Please enter a search term:

  • Microsoft Dynamics

    Microsoft Dynamics 365: Vår guide till din B2B-framgång inom marknadsföring, försäljning och kundservice.

    Upptäck Microsoft Dynamics nu!

Microsoft Dynamics: Den ultimata lösningen för automatisering av marknadsföring för B2B-företag

Det finns redan i namnet: Microsoft Dynamics skapar hög flexibilitet och smidighet genom att koppla samman data, processer och team med intelligenta affärsapplikationer. Med Dynamics lägger du grunden för ett hypernätverksbaserat företag och passar sömlöst in i den välbekanta Office 365-miljön.

Varför Microsoft Dynamics för ditt B2B-företag?

Microsoft Dynamics är en ledande plattform för marketing automation och CRM som är särskilt utformad för att möta behoven hos B2B-företag. Med sin sömlösa integration i Microsofts ekosystem och ett brett utbud av funktioner gör den det möjligt för företag att göra sina processer för marknadsföring, försäljning och kundservice mer effektiva och ändamålsenliga.

Några av de viktigaste fördelarna med Microsoft Dynamics för B2B-företag är

  • Effektiv automatisering av marknadsföringskampanjer
  • Centralisering av kundinformation
  • Skapande av personliga kundprofiler
  • Omfattande analys- och rapporteringsfunktioner
  • Förbättring av försäljningsprocesser och kundservice


Skicka dina kunder och prospekts rätt information och lämpliga meddelanden vid rätt tidpunkt via den perfekta kanalen:

  • Segmentera dina kunder eller leads efter olika kriterier.
  • Möjliggör och genomför cross- och multikanalmarknadsföring
  • Automatisera repetitiva marknadsföringsaktiviteter
  • Planera och publicera inlägg i sociala nätverk (sociala medier)
  • Oavsett om det är online-, offline- eller hybridevenemang: Kostnader, deltagare, talare och rum kan enkelt hanteras
  • Tydliga instrumentpaneler och andra utvärderingar hjälper dig att hålla reda på all viktig information.
  • Kontakthistoriken per kund kan visas grafiskt och övervakas.

Som en erfaren digital byrå har vi en djup förståelse för B2B-företagens krav och erbjuder omfattande stöd vid implementeringen av Microsoft Dynamics Marketing Automation och CRM. Våra kärnkompetenser inkluderar:

  • Strategisk Rådgivning

Vi hjälper er att definiera era mål för marknadsföring, försäljning och kundservice och utvecklar en skräddarsydd Microsoft Dynamics-strategi.

  • Implementering

Vi implementerar Microsoft Dynamics-plattformen i ert företag och integrerar den i era befintliga system och processer.

  • Utbildning och Stöd

Vi utbildar ditt team för att säkerställa en effektiv användning av Microsoft Dynamics Marketing Automation och CRM och finns tillgängliga för att svara på frågor och lösa problem.

  • Optimering

Vi hjälper dig att kontinuerligt förbättra dina Microsoft Dynamics-processer för att uppnå dina affärsmål.


Vi erbjuder ett brett utbud av tjänster för att hjälpa B2B-företag att implementera Microsoft Dynamics Marketing Automation och CRM:

  • Behovsanalys

Vi analyserar era nuvarande processer för marknadsföring, försäljning och kundservice och identifierar områden där Microsoft Dynamics kan ge förbättringar och effektiviseringar.

  • Systemkonfiguration

Vi konfigurerar Microsoft Dynamics enligt era specifika krav och ser till att plattformen är optimalt anpassad till era affärsmål.

  • Migrering av data

Vi hjälper dig att migrera dina befintliga kunddata och marknadsföringsresurser till Microsoft Dynamics-systemet.

  • Integration

Vi integrerar Microsoft Dynamics sömlöst i ert befintliga IT-landskap


Analysera dina kontakters reaktioner på olika marknadsföringsaktiviteter med Dynamics 365 Marketing. Detaljerade vyer finns tillgängliga för att analysera effekten av enskilda åtgärder. Detta ger dig möjlighet till kontinuerligt lärande och optimering.

Utvärdera t.ex. vilka nyhetsbrev och e-postmeddelanden du har skickat. Analysera de länkar du har skickat via e-post. Med hjälp av värmekartan får du en överblick över vilka länkar som klickades oftast. Dessutom får du en övergripande vy med nyckeltal (KPI:er), topp 10-länkar, respons över tid, geografiska data och mycket mer.

Beroende på era aktiviteter kan ni utöka era analyser med statistik, analyser och KPI:er på olika nivåer:

  • Kontakter
  • Leads
  • Segment
  • Kundresor
  • Landningssidor
  • Formulär

mprofi AG, din tekniska partner för Microsoft Dynamics 365 Marketing

Tack vare en noggrann behovsanalys i förväg känner vi till de konkreta krav som ditt företag har inom området marketing automation. På ett strukturerat och snabbt sätt arbetar våra specialister sedan tillsammans med dig för att utveckla användningsfall från din dagliga verksamhet som ska kartläggas i Dynamics 365 Marketing. Passar ditt företag och din bransch.

Er fördel? Ökad effektivitet i hela marknadsföringsprocessen genom konsolidering av alla nödvändiga applikationer på en plattform.

Fördelarna med Marketing Automation med Dynamics 365 i en översikt

Skicka rätt information och lämpliga meddelanden till dina kunder och potentiella kunder vid rätt tidpunkt via den perfekta kanalen:

Segmentera dina kunder eller leads enligt olika kriterier.

Möjliggör och genomför marknadsföring över och i flera kanaler

Automatisera repetitiva marknadsföringsaktiviteter

Planera och publicera inlägg i sociala nätverk (sociala medier)

Oavsett om det handlar om online-, offline- eller hybridevenemang: Kostnader, deltagare, talare och rum kan enkelt hanteras

Tydliga instrumentpaneler och andra utvärderingar hjälper dig att hålla koll på all viktig information.

Kontakthistoriken per kund kan visas grafiskt och övervakas.

mprofi AG, din tekniska partner för Microsoft Dynamics 365 Marketing

Tack vare en noggrann behovsbedömning i förväg vet vi vilka konkreta krav ditt företag har på området för marketing automation. Våra specialister arbetar sedan tillsammans med dig på ett strukturerat och snabbt sätt för att utveckla användningsfall från din dagliga verksamhet som ska kartläggas i Dynamics 365 Marketing. Lämpligt för ditt företag och din bransch.

Din fördel? En ökad effektivitet i hela marknadsföringsprocessen genom konsolidering av alla nödvändiga applikationer på en plattform.

Analys och utvärdering

Analysera dina kontaktpersoners reaktioner på olika marknadsföringsaktiviteter med Dynamics 365 Marketing. Detaljerade vyer finns tillgängliga för att analysera effekten av enskilda åtgärder. Detta ger dig möjlighet till kontinuerligt lärande och optimering.

Utvärdera till exempel vilka nyhetsbrev och e-postmeddelanden du har skickat. Analysera de länkar som du har skickat via e-post. Med hjälp av värmekartan får du en överblick över vilka länkar som klickades oftast. Dessutom får du en helhetsbild med nyckeltal för prestanda (KPI), de tio bästa länkarna, svar över tid, geografiska data och mycket mer.

Beroende på din verksamhet kan du utöka dina analyser med statistik, analyser och KPI:er på olika nivåer:

kontakter

ledningar

segment

kundresor

landningssidor

formulär